Welcome

Assalamualaikum..
May Allah always blessed you..

Sunday, August 7, 2011

Iman kita ada naik dan turunnya..

     Sesungguhnya iman manusia itu ada naik dan turunnya. Ya Allah.. Lindungilah hati ini dan berilah aku kekuatan untuk menahan nafsu di dada.. Ya Allah, Ramadhan sudah pun tiba, berilah aku kesempatan untuk beribdah dengan sepenuh hati, tabahkanlah hati ini walau apa jua dugaan yang bakal mendatang pada hari esok. Aku telah tewas pada hari semalam, aku mohon kekuatan dari-Mu agar aku dapat menempuhinya dengan baik, pada hari esok.. Aku ingin meraih kemerdekaan pada 1 Syawal nanti.. Ya Allah, aku hanya insan yang lemah yang selalu tergelincir dari landasan-Mu, yang terkadang melampaui batas.. Ya Allah.. Aku tidak layak meminta dari-Mu.. Ya Allah, sungguh aku tidak mensyukuri nikmat-Mu.. Ya Allah.. kembalika aku pada landasan yang lurus itu.. Berilah aku segala kekuatan... Aku berlindung hanya kepada-Mu Ya Allah..Tabahkan hati ini dan izinkan hati ini untuk mendekati-Mu Ya Allah.. 

No comments:

Post a Comment